Working 5 to 9 with Dolly Parton
Dolly Parton weet dat een groot deel van de mensheid zijn levensgeluk vooral buiten de werkuren vindt. Niet alleen bij je gezin of geliefde, maar ook in je bijbaan/hobby. In ieder geval een project waar je zelf helemaal de baas over bent, zonder dat iemand zegt hoe het moet.
Ze heeft haar klassieke nummer ‘9 to 5’ uit 1980 opnieuw uitgevonden als ‘5 to 9’. Ze heeft dat gedaan voor een Squarespace-commercial, waarin gevierd wordt dat kantoormedewerkers hun ondernemersgeest buiten werktijd op gang krijgen. De minuut durende spot, die nu al te zien is, gaat zondag in première tijdens de uitzending van de Super Bowl 2021, het grote Amerikaanse voetbalevent.
Wel op Spotify
De Oscarwinnende filmmaker Damien Chazelle (“La La Land”, “Whiplash”) regisseerde de minutenlange commercial, met een choreografie van Tony-winnaar Justin Peck. Parton komt niet voor in de commercial. Maar ze heeft wel een volledige versie van het opnieuw gearrangeerde nummer opgenomen op Spotify gezet. En het is ook te beluisteren in het reclamevrije programma van Hit100 van deze week.
Parton is overigens zelf meester van de ‘side hustle’ en is van plan om voorafgaand aan de Super Bowl haar nieuwe geur, Scent From Above, in samenwerking met Squarespace uit te brengen.
Hier staat het bewuste spotje (daar krijg je wel energie van)